All program, including Parallel Sessions, is included in the PING Helsinki Business Festival pass which you receive by purchasing a ticket or being chosen as a Content Creator.

All guests choose two Parallel Sessions of their own choice. There are four different types of parallel sessions; Master Class, Cases, DIY and Q&A.

A Master Class is a lecture-like but interactive workshop, where top experts share their insights in a comprehensible but insightful way. At the end of the session the audience has the possibility to challenge, ask or discuss.

#1 Co-creation: how to make dinosaurs into publishers

Ida Serneberg, Social Media Manager, Nordic Choice Hotels
Ida Serneberg will speak about how to create digital confidence in everyone in a big and complex organisation – and how to find the most creative pieces of content in the strangest of places of your brand. Moderated by Editor in Chief Heikki Valkama, A-lehdet.

 

#2 Securing our online future

Mikko Hyppönen, Chief Research Officer, F-Secure Mikko Hyppönen, Chief Research Officer, F-Secure
In his master class Mikko is goes through where we are today in terms of online security and where we are going, as well as what motivates online criminals. He also talks about the opportunities and threats of developing social platforms. Tomi Hilvo, CEO of N11, serves as a moderator.

 

#3 Grow your personal brand and audience with live stream

Shawn Smith, Author, coach and keynote speaker, The Mobile Pro
In this master class influencers learn how to use livestreaming to grow their brand and audience with proven strategies, tips, and tactics used by top digital marketers.

 

#11 The journey from what & how to why – the only way for marketing to succeed

Jonathan Bean, Chief Marketing Officer, Mynewsdesk
In a commoditised world the only way for companies to truly succeed is to make an impact… a real impact. Customers don’t buy what you do, but why you do it. Jonathan will take you through two award winning case studies of using purpose driven storytelling to differentiate and deliver true business results. Moderated by Satu Heikinheimo, Helsinki Design Company.

 

#12 Finding the sweet spot

Björn Owen Glad, Marketing Manager, Spoon Agency
In his master class Björn talks about the importance of finding your brands ”sweet spot”, a place where you can engage your audience, touch people’s hearts and make them do the unexpected. Björn Owen Glad is interviewed by Milla Kokko, Head of Concept / HEI Schools.

Cases are a collection of hand-picked, inspiring success stories of different campaigns and customer stories. One workshop has several cases from different presenters. In this workshop we talk straight and focus on three key things: target – results – succeedings.

 

#9 Tiedolla ja tunteella! Näin rakennat vaikuttavan sisältömarkkinointikampanjan

Moderaattorina Inari Fernández, tapahtumatuottaja YleX, tubettaja Äidin puheenvuoro ja bloggaaja Lapsiperheenmatkat.fi.

Unelmat ja elämykset matkailumainonnan sydämessä – Case Thaimaan parhaat -kampanja
Milla Himberg, Account Director, Rantapallo Oy
Esimerkki tehokampanjasta, joka yhdisti menestyksekkäästi haaveilun ja matkasuunnittelun sekä konkreettiset lentovaraukset.

Myynti kasvuun vaikuttajamarkkinoinnilla? Case Lunette
Sanna Rousi, vastaava tuottaja ja Esko Asikainen, luova myyjä, Töttöröö Network
Miten rakennettiin kokonaisuus, jossa lähtökohtana oli poikkeuksellisen intiimin tuotteen eli kuukautissuojan esiin tuominen suomalaisille nuorille uskottavalla tavalla? #RikoTabu kampanja oli rohkea ja vuorovaikutteinen yhteistyökokonaisuus, joka viesti häpäilemättömään ja avoimeen tyyliin nousevan suomalaisen kuukuppiyrityksen, Lunetten, tuotteista ja arvoista.

Case Pingviini ja A-lehdet
Helena Jutila, tuottaja ja Ilona Värtö, tutkimussuunnittelija, A-lehdet Oy
Valloittavia jäätelöreseptejä, videoita ja vaikuttajia: näin syntyy tuloksellinen monikanavainen natiivikampanja

#10 Luovuudella loistaviin tuloksiin – vaikuttajamarkkinoinnin monet mahdollisuudet

Moderaattorina Iiro Lahdenranta, CEO, Result Entertainment Agency.

Kahvilaketjua kehitetään ketterästi kohderyhmää kuunnellen
Salla Kääriäinen, asiakkuusjohtaja, Babler sekä Alexa Aavarinne, Ammattibloggaaja, Alexa Dagmar
Picnic halusi uudistaa ilmeensä. Kuinka hyödyntää oikean kohderyhmän bloggaajaa auttamaan luomaan Picnicin asiakasryhmää miellyttävä uusi ilme?

Miten Teflon Brothersista tuli Mynthon Brothers?
Nina Mäkelä, Head of Brand Partnerships, Universal Music
Mynthon kaipasi uutta nostetta brändiinsä nuorten keskuudessa. Mainontakriittistä kohderyhmää silmällä pitäen päätimme unohtaa perinteiset mediaratkaisut. Syntyi ilmiö nimeltä Mynthon Brothers. Koska tiesimme kohderyhmän suhtautuvan nuivasti mainontaan ja päälleliimattuihin spokesperson -kampanjoihin, päätimme maustaa sopan reilulla annoksella itseironiaa ja tuputtamisen sijaan annoimme suuren painoarvon orgaaniselle leviämiselle.

Vaikuttaja yrityksen pitkäaikaisena strategisena kumppanina
Kai Rinkinen: Biisonimafian päähahmoja, vaikuttaja, käsikirjoittaja sekä Ossi Lehto, Creative Sales, Result Entertainment
Biisonimafia ja Dimex ovat tehneet tiivistä yhteistyötä jo lähes 2,5 vuotta. Biisonimafia on toiminut Dimexin vaikuttajana, mediana ja sisältöstrategistina. Yhteistyön aikana Dimexin myynti on kasvanut yli 10% vuodessa. Nyt yhteistyö laajenee myös mainosyhteistyöhön sekä Biisonimafian suunnnittelemiin Dimexin tuotteisiin.

 

#19 Valuedriven storytelling

Moderaattorina Stina Varsikko, Splay Suomi

Case Prince EA – Neste : How a sustainability campaign became a viral hit
Heli Ruotsalainen. Head of Social Media, Dentsu Aegis Network and Elina Lammintausta, Digital Marketing planner, Neste
Lessons learned from the most widely spread marketing campaign of Finnish history. How to utilize content marketing and social media to drive results for a brand campaign at a global scale.

How to break through the noise 
Vigor Sörman, co-founder of Splay Network
The flood of content and advertising messages grows and grows. In this session Vigor talks about the future of creating content, advertising and influencer marketing. With practical case example, the marketing decision makers are given tools for reacting new challenges today and in the future.

Corporate social responsibility that wakes you up: Body tells the story
Heini Hirvonen, Senior Director, travel blogger, Ahjo Communications, Helena Eklund, Country Brand Lead, Pfizer
About 16% of Finnish adults smoke. We wanted to awaken people with a visual story to consider the effects of smoking. We wanted them to think about quitting by showing them a performance that had never before been seen in Finland. We wanted to create a campaign that would generate media attention and awareness while at the same time reaching out and touching people, coming close to their daily lives. The campaign was successful and received international recognition.

 

#20 Virtuaalisisällöt tulevat! Uuden teknologian mahdollisuudet  

Virtuaalitodellisuus (VR) on suurelle yleisölle tuttu lähinnä pelimaailmasta. Uusien teknologioiden avulla VR tulee olemaan yhä suuremmassa roolissa meidän jokaisen elämässä. Tule kuuntelemaan missä nyt mennään ja minkälaisia mahdollisuuksia VR tuo tullessaan. Cases-osuuden moderoi Mynewsdeskin maajohtaja Nina Lallukka.

Koska tubettajasta tulee vibettäjä?
Laura Ala, CMO, Zoan Oy
Virtuaalitodellisuus on seuraava iso media. Miten ja ennen kaikkea koska virtuaalitodellisuus muuttaa arkeamme? Ketkä ovat virtuaalitodellisuuden tulevat superstarat? Entä mitä sinä tekisit virtuaalisessa Helsingissä, jossa vain mielikuvitus on rajana?

Virtuaalitodellisuusmatka Suomeen
Miikka Niemi, perustaja, toimitusjohtaja ja luova johtaja, Flatlight Creative House
100 Moods From Finland on suomalaiset osallistava virtuaalinen teleportti 100 suomalaiseen tunnelmaan ja maisemaan eri vuodenaikoina.

Virtuaalitodellisuutta (VR) senioreille. CASE: Attendo Mummola
Janne Jäälinoja, Co-founder, 360teekki Oy
Yksi VR:n kriittisistä menestystekijöistä on se, miten kuluttajat omaksuvat teknologian osaksi arkea. Kerromme meidän havaintoja, miten seniorit suhtautuivat markkinointikampanjaan, jossa hoivakotia esiteltiin VR teknologian avulla tuleville asiakkaille. Miten tästä eteenpäin? Mitä mahdollisuuksia lisätty todellisuus (AR) tuo ko. kampanjan kehittämiseen?

 

#21 Koukuttavat kanavavalinnat – miten synnytät sisältöjä joiden parissa ihmiset viettävät aikaa

Moderaattori: Johanna Tahlo, Hurja Media

Makeaa mahan täydeltä – Fazer Makeisten top 5 digitempaukset
Digikarkkimiehet Roope Nevander ja Matti Markkola esittelevät viisi erilaista casea viidelle eri digikanavalle. Kuina Suomen parhaaksi someyritykseksi valittu Fazer koukuttaa yleisöjään?

Creating engagement and loyal followers through podcasts
Viann Jalal, Content & Relations Manager, Acast and Hanna Westerholm, CEO Wecast, WBG Media Oy
Are you already a podcast fan? Then you know how addictive it is. Market data from our neighbouring country Sweden shows that podcasting is gathering fans, rather than listeners, who loyally listen to every single episode of their favourite podcast show. Creating this level of engagement requires high quality and entertaining content made easily accessible. Tune in to learn best practices from the Finnish podcast network Wecast together with the Swedish podcast platform Acast.

Se tunne, kun Verohallinto on Snäpissä ennen sinua
Viestintäsuunnittelija Inka Leisma, Verohallinto
Elokuussa 2015 tapahtui kaksi asiaa: Verohallinto järjesti lounasdiskon ja latasi siitä videon Snäppiin. Moni hieraisi silmiään. Kokeilumielessä käyttöön otettu kanava antaa nyt kasvot virkamiehelle ja tarjoaa nuorille matalan kynnyksen ottaa yhteyttä veroasioissa.

At DIY workshop you will get your hands on the matter! Whether it’s actually handwork or something more technical, the most important is that you learn – lead by highly capable experts. DIY offers you an easy environment to meet and network with the other participants in the midst of fun and relaxed work.

 

#7 Unelmabrändien trendipaja

Ilari Viippola, Sisältöstrategi, Dagmar
Sisällön laatu voittaa sisällön määrän. Asiakaslähtöisyys voittaa tuotelähtöisyyden. Jos olet päässyt sisältösuunnittelussasi jo näiden vaiheiden yli, on hyvä aika kääntää katse kohti sitä dataa ja asiakasymmärrystä, joista ideat timanttisille sisällöille syntyvät. Trendityöpajassa esitellään vuoden 2017 päivitetty Dagmar Trends -trendikartta ja työstetään yhteissuunnittelun voimin vaikuttavia sisältöjä. Tule mukaan selvittämään, minkälaisista ihmisten ajatuksia ja käyttäytymistä ohjaavista trendeistä syntyvät sykähdyttävimmät sisällöt. Työpaja sopii niin sisällöntuottajille kuin businessvieraille, jotka etsivät inspiraatiota sisällöntuotannon ideointiin.

 

#8 Opi parhailta – 12 vinkkiä kirjoittamiseen

Mikko “Kalenterikarju” Toiviainen, somevaikuttaja, Ronja Salmi, kirjailija ja somealan yrittäjä
Somevaikuttaja Mikko “Kalenterikarju” Toiviainen sekä kirjailija ja somealan yrittäjä Ronja Salmi jakavat vinkit parempaan kirjoittamiseen. Kaksikon 12 tarinaa kirjoittamisesta (WSOY) -uutuusteos kerää yhteen ammattikirjoittajien tarinat ja niksit. Kuule workshopissa miten mm. rap-artisti Paperi T, bloggaaja Eeva Kolu, kansanedustaja Ozan Yanar tai sketsiryhmä Justimusfilms lähestyvät kirjoittamista. Tarjolla on myös käytännön tipsejä ja harjoitteita kirjoittamiseen kuin kirjoittamiseen.

 

#16 DIY: #rekvisiittakarkki eli näin erotut kuvillasi massasta

Tiina Arponen (Muita Ihania) on sommittelun mestari ja kerännyt lyhyessä ajassa laajan yleisön kauniilla ja erottuvilla kuvillaan. Hänet tunnetaan erityisesti rekvisiittakarkeista, kukista ja vallattomasta typografiasta. PING Helsinki Business Festivalissa Tiina jakaa oppinsa myös muille. Työpajassa opit tekemään Instagramiin kuvia, jotka taatusti erottuvat massasta ja kuulet Muita Ihania -Tiinan valloittavan tarinan.

 

#17 Influencer, how to grow your own media and business?

Sebastian Canaves, Travel blogger and coach
If you want to be successful as an influencer, you have to build your own brand! This workshop teaches you how to use branding to grow your own media business and stand out as a content creator, from images to the choice of wording you use in your communication – it’s all about brand recognition!

 

#18 Kuinka puristat sisältösi viraaliksi?

Anni ja Lauri Vuohensilta, Hydraulic Press Channel
Kymmeniä viraalivideoita takoneet tubettajat jakavat parhaat vinkkinsä suuren yleisön saavuttamiseen. Workshopissa käydään esimerkkien ja tehtävien kautta läpi, miten sisältö viritetään viraalihittikuntoon. Käymme läpi kaikki sisällön tuottamisen vaiheet, ideasta elämyksellisen sisällön tuottamiseen ja sen markkinointiin. 

What did you always want to ask your favourite youtuber or blogger? Go ahead and ask! Q&A is an interview-formed session, where interesting people focus on interesting topics. There will be 2-3 digital influencers on stage and a moderator. This discourse can go on any trail!

 

#4 Ylivoimainen sisältö yrityksen omissa kanavissa, miten tuotetaan, kuinka organisoidaan?

Vain ylivoimaisella sisällöllä päästään tavoitteisiin. Mutta mitä on ylivoimainen: Oscar-ohjaajien videoita, nobelistien blogeja? Ehkä joskus, mutta yleensä ylivoima alkaa yhden kipupisteen ymmärtämisestä yhden ihmisen elämässä ja siihen tarjotusta fiksusta ratkaisusta. Mutta miten tällainen ymmärrys ja tekeminen skaalataan niin, että se kohtaa yrityksen tavoitteet?

Moderaattorina Jaakko Tapaninen, toimitusjohtaja ja sisältöstrategi Great Point ja keskustelijoina Fazerin Reija Laaksonen, Telian Janne Kaijärvi ja Vapa Median Mikko Rummukainen.

 
#5 Vaikuta visuaalisesti – videon ja kuvaviestinnän mahdollisuudet

Kuvilla ja visuaalisuudella on valtava voima. Niillä saatetaan muuttaa kokonaisen kaupungin matkailustrategiaa tai myydä elintarvikehyllyt hetkessä tyhjiksi. Miltä kaupalliset sisällöt näyttävät kuluttajan silmin ja onko niillä aidosti vaikutusta ostokäyttäytymiseen? Kuvaviestinnän mahdollisuuksista keskustelevat Retkipaikan Antti Huttunen, Monochromen Matilde Pelkonen ja Videolle.fi:n Tuomas Vuori. Keskustelun moderoi Siliän sosiaalisen median asiantuntija Hanna Liimatainen.

 
#6 NOT on sale! Pricing and selling your expertise

No discounts, no freebies! How to price your expertise? This workshop gives you bold ideas on how to determine the correct price level for your creative work and how to avoid the most common pitfalls. Janicke Hansen, Nordic TB, Joonas Akseli Linkola, Ventured Oy and Melvin Boecker of Traveldudes. Moderated by Satu Rämö.

 

#13 How to find the right influencers and prove the value of your campaigns?

In this session our international guests discuss and give examples of how brands can create communities out of its’ audiences and where to look when searching the perfect match in brand-influencer collaboration but most importantly: how is all that turned into good ROI? Tika Larasati, Senior Growth Manager, Influencer Marketing, Skyscanner Ltd., Ida Serneberg, Social Media Manager, Nordic Choice Hotels, Alda Karen, Sales & Marketing Director, Ghostlamp and Terry Lee, Managing Editor, LiveShareTravelModerated by Catharina Fisher.

 

#14 Minkälaisten teknologioiden avulla sisältösi löytävät oikeiden yleisöjen luo?

Mitä yritysten on huomioitava, kun siirrytään teknologia- ja datavetoiseen markkinointiin? Minkälaisia vaatimuksia uusi teknologinen ympäristö asettaa sisällön tuotannolle ja jakelulle ja miten teknologioista otetaan kaikki hyöty irti? Keskustelemassa Eero Anhava, toimitusjohtaja & partner, sisältöstrategi, Era Content sekä Mira Träskelin, Head of Content & Creative, Avaus Marketing Innovations. Moderaattorina Ossi Ahto, YouTube Business Lead, Google Finland Oy.

 

#15 Propagandaa ja piilomainontaa – voiko markkinointi olla vastuullista?

Mitä eroa on bloggaajalla ja journalistilla? Voiko sisältömarkkinointi olla vastuullista? Näihin ja muihin markkinoinnin vastuullisuutta pohtiviin kysymyksiin haetaan vastausta vastuullisuus -striimin Q&A-osiossa. Mukana keskustelussa ovat mm. MeNaisten bloggaava toimittaja Rosanna Marila, Häiriköiden pääagitaattori Jari Tamminen ja A-lehtien nuorten naisten palveluiden liiketoimintajohtaja Anni Lintula

 

Win European flights for two. Come to Finnair Creative lounge at Sky Room on the 16th floor at 11.00-16.00 and create your own social media post by using the inspirational items provided by us. What is Finnair for you? Tag #Feelfinnair #PingHelsinki #MyFinnair

Creativity powered by Finnair

Finnair is open for creative , fun and engaging content, while original and fresh twists are always an advantage when sharing the Finnair story. Show us what you’re made of and you might fly with us. Complete the collaboration form and tell us more about you
CLICK HERE!

 

Changes may occur.